Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen

Service profiteert van economische crisis

Het economisch zwaar weer dwingt steeds meer bedrijven grote investeringen uit te stellen. Op veiligheid en zekerheid wil en mag echter niet worden bezuinigd. De vraag naar kwalitatief goed onderhoud en een ijzersterke service zit dan ook in de lift. Nedpack Diensten zag haar werkzaamheden in de voorbije maanden fors toenemen.

“De economische crisis heeft absoluut een positieve invloed op de vraag naar onderhoud, service en revisie”, stelt Dirk van den Hardenberg. Samen met Nico Noordman coördineert hij de werkzaamheden bij Nedpack Diensten. “Bedrijven zijn terughoudend als het gaat om investeringen in nieuwe machines, maar willen zeker niet dat de veiligheid en zekerheid van hun werkprocessen in het gedrang komt. Ze kiezen er daarom steeds vaker voor om nog een tijdje door te werken met de bestaande, eventueel opgewaardeerde machines.” Van den Hardenberg en Noordman zagen de werkzaamheden van Nedpack Diensten in de afgelopen periode met minimaal de helft toenemen.

Brede focus

Nedpack Diensten is een zusterbedrijf van Nedpack Components. De producent van end-of-line verpakkingsmachines heeft de service- en onderhoudswerkzaamheden sinds de oprichting in 1995 ondergebracht in de aparte BV, welke zich volledig richt op onderhoud, revisie en het aanpassen van machines van zowel eigen als ander fabrikaat.“Juist doordat we ons niet alleen richten op eigen machines hebben we door de jaren heen een gigantische ervaring en expertise opgebouwd. Die knowhow draagt er ongetwijfeld toe bij dat steeds meer bedrijven ons graag inhuren”, weet Van den Hardenberg.

Optimale communicatie

Maar er is volgens de coördinator nog een belangrijke oorzaak voor de fors gestegen vraag naar de werkzaamheden van Nedpack Diensten. “In tegenstelling tot veel andere bedrijven hebben wij een vlakke organisatie met extreem korte communicatielijnen. De kans op fouten of misverstanden is daardoor minimaal.”Per project wijst Nedpack Diensten bovendien één specialist aan, die verantwoordelijk is voor het gehele onderhoud- of revisietraject, van opname tot capaciteitplanning en controle. Noordman vult aan: “De klant heeft één aanspreekpunt; één expert, die tevens een relatie opbouwt met de klant. Hij kent de werkwijze en de mensen op de vloer en weet welke (hygiëne)eisen er worden gesteld. Dat komt de efficiency van onze werkzaamheden ten goede en houdt stilstand tot een absoluut minimum beperkt. Die manier van werken wordt door steeds meer bedrijven gewaardeerd.”

Groeikansen

Volgens Dirk van den Hardenberg en Nico Noordman is het einde nog niet in zicht. “Zolang de economie niet aantrekt, blijven bedrijven investeringen voor zich uitschuiven. De vraag naar kwalitatief goede service zal alleen nog maar verder toenemen”, verwachten de twee.De coördinatoren zijn overigens niet bang dat een verdere stijging een negatief effect heeft op de kwaliteit en de snelheid van Nedpack Diensten. “Wij hebben een uitstekende relatie met ons zusterbedrijf Nedpack Components, waar eveneens heel veel kennis en expertise ligt. Door medewerkers flexibel in te zetten, houden we de kwaliteit van onze service hoog. Bovendien stelt het ons in staat om de vakmensen binnen de deur te houden. En dát komt op termijn ook de kwaliteit van Nedpack weer ten goede”, besluit Van den Hardenberg

Op June 3, 2010